3 voordelen van een bedrijfsmagazine (met tips!)

Hoewel steeds meer business online plaatsvindt en ook dingen als het intranet gebruikt worden voor interne communicatie, blijft een bedrijfsmagazine onverminderd populair. En terecht, want het uitbrengen van je eigen blad brengt een hoop voordelen met zich mee. Ongeacht of je het gebruikt voor je medewerkers of om nieuwe klanten te genereren. Ontdek hier hoe ook jij kunt profiteren van een bedrijfsmagazine.

bedrijfsmagazine

1. Meer betrokken medewerkers

In de vorm van een personeelsblad trekt een bedrijfsmagazine meer aandacht dan online berichten. Ga maar na, hoeveel mailtjes beantwoord je dagelijks? En hoeveel daarvan kun je je nog goed herinneren? Precies. Met een eigen tijdschrift voor de interne communicatie weet je zeker dat je medewerkers belangrijke mededelingen lezen. Bovendien creëert het hebben van een personeelsmagazine meer verbondenheid en betrokkenheid en biedt het een plaats voor de uitwisseling van ideeën.

2. Aantrekkelijke producten of diensten

Verpak je producten of aangeboden diensten in een bedrijfsmagazine en geef er een vriendelijke twist aan. Dat is voor potentiële klanten en leads een stuk fijner lezen dan de saaie, zakelijke productinformatie op je website. Daarnaast kun je ook van de mogelijkheid gebruik maken om ook je medewerkers te tonen en je bedrijf een menselijk gezicht te geven. Handig, want klanten doen liever zaken met mensen dan met bedrijven.

Tip: niet alleen producten en diensten komen overigens beter uit in een magazine, ook kun je bijvoorbeeld een professioneel jaarverslag drukken en daarmee zorgen voor een aantrekkelijke presentatie aan eventuele stakeholders!

3. Positionering als expert

Door informatie, details en de voordelen van je producten of diensten te etaleren in een bedrijfsmagazine positioneer je jezelf als specialist of expert in je vakgebied. Jouw kennis en ervaring zijn immers gebundeld in een opvallend boekwerk en daarmee heb je een streepje voor op de concurrentie. Bovendien hoef je met een fysiek blad niet te concurreren om de eerste plek in de zoekmachines ;-).

Tip: ben je ook aan het bloggen? Kijk dan eens of je de best gelezen blogs om kunt zetten in interessante verhalen voor in je tijdschrift. Dat scheelt je een hoop werk, tijd en je bent haast verzekerd van succes!

Kortom,

Een bedrijfsmagazine uitbrengen is voor veel bedrijven een laagdrempelige manier om werknemers effectief te bereiken of om op kostenefficiënte en unieke wijze op te vallen bij de doelgroep. Duurzame marketing bovendien, want een tijdschrift gaat doorgaans langer mee dan (online) nieuwsbrieven en advertenties!

bedrijfsmagazine maken

Back 2 School: Studentendrukwerk (ook voor bedrijven)

lees meer

Magazine design: 5 tips voor een betere layout

Magazine design: 5 tips voor een betere layout Het ontwerpen van een tijdschrift is heel leuk, ma...
lees meer

Een eigen personeelsblad / personeelsmagazine

Hoe communiceer je op de juiste manier met je eigen personeel? Je ziet ze tenslotte al iedere dag...
lees meer
workplace-1245776_1920

Clubs en verenigingen, wie is jullie doelgroep?

Clubs en verenigingen, wie is jullie doelgroep? Graag even jullie aandacht voor het volgende: wie...
lees meer
football-673206_1920

Tips voor het aanvragen van (sport)subsidies

Subsidies kunnen een interessante extra bron van inkomsten zijn voor clubs en verenigingen. Zeker...
lees meer
editoo-leren-van-succesvolle-tijdschriften-en-een-krant

Leren van succesvolle tijdschriften en één krant.

Leren van succesvolle tijdschriften en één krant. Je hoort en leest het regelmatig: print is dood...
lees meer