in ontwikkeling
Vandaag een kijkje aan de achterkant van editoo. Want wat gebeurt er eigenlijk achter de schermen bij editoo? Hoe zorgt editoo voor vernieuwing? En wat wordt er gedaan met tips vanuit gebruikers? In deze blog zal ik een tipje van de sluier oplichten.
Eerst zal ik me even kort introduceren. Ik ben Lisa Maagdenberg en werk nu ongeveer een jaar als programmeur bij editoo. Ik kan me goed voorstellen dat de meeste editoo-gebruikers niet weten wat ik doe, omdat mijn werk vaak niet wordt opgemerkt. Terwijl ik en mijn collega-programmeurs het gebruik van editoo juist mogelijk maken!
ontwikkeling
Als klant van editoo ben je waarschijnlijk bekend met de verschillende onderdelen van ons proces. Voor het ontwikkelen van de huisstijl en hulp tijdens het maken van je magazine, heb je contact gehad met de support-afdeling. De drukkerij is ook bekend: niet alleen vanwege het verzorgen van het drukwerk, misschien heb je er zelfs een keer een rondleiding gehad.
Maar editoo is veel meer dan deze twee onderdelen. De belangrijkste afdeling is misschien wel de afdeling development (ontwikkeling), die bestaat uit programmeurs zoals ik. Als wij ons werk goed doen, dan zie of hoor je ons niet. We werken in stilte op de achtergrond en houden alles up-to-date en ontwikkelen nieuwe toepassingen van de editoo-software.
facelift
Achter de schermen wordt hier elke dag hard aan gewerkt. Dit resulteerde in een complete make-over van editoo afgelopen zomer. Deze grote veranderingen worden niet van de één op de andere dag toegepast: daar gaat een lang proces van testen en verbeteren aan vooraf. En niet alleen editoo kreeg een upgrade, in oktober is ook het flipboek vernieuwd. Hierdoor kan een digitale versie van de magazines nu nog makkelijker bekeken worden.
Ook de andere diensten van editoo verdienen een facelift. Er wordt elke dag gewerkt aan het verbeteren van editoo, zodat klanten op een prettige, toegankelijke manier hun magazine kunnen blijven maken.
intern
Daarnaast werken we aan de interne processen. Het verzenden van een opdracht naar de printers bijvoorbeeld: hoe kan dat zo efficiënt mogelijk? Ook de toegankelijkheid van opdrachtgegevens is essentieel: de support-afdeling moet bepaalde gegevens in één oogopslag kunnen vinden. Als alles binnen editoo soepel loopt, heeft de klant daar baat bij. Ook dit is een taak van ons ontwikkelaars.
Op deze manier is de development-afdeling dag in, dag uit bezig met het verbeteren van ons product. Zodat jij met plezier je eigen magazine blijft maken.