Het leukste van werken, is de vakantie!

Het is vakantieperiode en dat is overal goed te merken. Minder mail, minder auto’s op de weg en minder collega’s op de werkvloer. Maar om nou niet helemaal in de minder, minder, minder-valkuil te trappen is er gelukkig ook meer. Meer zonnige posts op Facebook, meer verlekkerende verhalen van vrienden en zeker ook meer verlangen naar je eigen vakantie!

Iedereen heeft natuurlijk zijn hobby’s en bezigheden die hij of zij leuk vindt. Mijn grote passie is het maken van mooie reizen. Geen wonder dat ik eigenlijk altijd bezig ben met het uitdenken van mijn volgende reisbestemming. Zeker in de zomerperiode als het reis- en vakantievirus echt overal om je heen rondwaardt. Alleen is dit tegenwoordig niet meer alleen in de zomer het geval!

Facebook en Google weten alles!

Met de opkomst van big data weten Facebook, Google en andere internetpartijen tegenwoordig zo’n beetje alles van mij. Al deze partijen weten dus ook van mijn reisverslaving. Geen wonder dat zodra ik online ga, ja dat is dus bijna ieder moment van de dag, word overladen met zonnige vakantiebestemmingen, reisdeals, interessante hotels, hippe reisaccessoires en te gekke tips. Het lijkt wel of het internet weet wat ik wil: reizen, reizen en nog meer reizen. Ze maken er voor mij een way of life van! Ik word er zelfs tijdens het werken door overladen!

Aansluiten bij mijn wensen.

Ik merk dat ik ook steeds meer met reizen bezig ben omdat ik er continu mee in aanraking kom. De prikkels in mijn (online) omgeving zetten mij daartoe aan. Als ik zo even door mijn Facebook-tijdlijn scrol staat deze vol met aanbiedingen, mooie reisplekjes en nog leuker de reistips van reisbloggers. Hieraan gekoppeld zit natuurlijk altijd een interessante aanbieding. Ik word continu geïnspireerd en gevoed met nieuwe reisideeën. En weetje wat daarbij het beste past: zo’n lekkere aansprekende foto van een zonnig strand of geweldige waterval in een tropisch land.

Leerpuntje.

Wat heb je hier nou aan als pr-vrijwilliger of clubbladmaker. Het lijkt er juist op dat je online overvleugeld wordt door andere interesses van een lid of betrokken clubpersoon. Dat is natuurlijk gedeeltelijk waar! Maar het geeft ook aan dat je online en offline op de radar van de leden moet blijven. Leden van een vereniging hebben vaak een band met de club, maar om die band levend te houden moet je zorgen dat ze betrokken blijven.

Dit doe je door gericht te communiceren, maar wel via meerdere kanalen. De leuke en snelle nieuwtjes gaan via Facebook en Twitter, of juist via de e-mailnieuwsbrief. Dit wordt vaak aangevuld met een clubblad dat bijvoorbeeld vier keer per jaar verschijnt. Het draait er allemaal om de leden te blijven informeren en boeien!