Print: er is zoveel mee mogelijk.

Wist je dat je met een kalender oude moorden en zware misdrijven kunt oplossen? Dit bewijst het succes van de cold case kalender, een ouderwets geprint product. Op de kalender die verspreid wordt onder gevangenen, staat iedere week een andere cold case. Hoe origineel is een kalender voor gevangenen? Ze hoeven nu niet meer zelf streepjes te zetten!

U heeft de afgelopen weken vast wel gehoord over het succes van de kalender. Hij werd vorig jaar voor het eerst uitgedeeld, waarna er interessante informatie over een aantal oude zaken binnenkwam. Er zijn zelfs al oude zaken heropend. Meer over het succes bij Trouw.

Kracht van print.

Waar komt het succes van de kalender eigenlijk vandaan? De geprinte kalender heeft een echte bewaarfunctie. Hij is het hele jaar aanwezig in de omgeving van de gevangenen. Zij beschikken vaak over specifieke informatie over oude zaken. De gevangenen zien iedere week een andere geruchtmakende zaak voorbij komen.

De kalender is een goed doordacht concept dat zo wordt gepresenteerd dat het de gevangenen aanspreekt. De bewaarfunctie van een geprint product wordt optimaal benut. Dit geldt ook voor een clubblad of magazine, het blijft vaak op tafel liggen en wordt door meerdere mensen gelezen.

Beter goed gejat…

De originaliteit van de kalender draagt zeker bij aan het succes. Daar heeft justitie goed over nagedacht. Maar het idee hebben ze niet helemaal zelf bedacht. Ze hebben zich laten inspireren door Amerika, waar een kaartspel met cold cases onder gevangenen wordt verspreid.

Het is dus een mooi gevalletje van ‘beter goed gejat dan slecht bedacht’. Dit geldt natuurlijk ook voor verenigingen, clubs en organisaties: laat je inspireren door de successen van collega clubs, verenigingen of organisaties. Want zolang je het niet één op één kopieert, kun je er veel succes mee behalen. Dus kijk gerust rond en sla je slag.

Origineel verpakken.

Verder bewijst de cold case kalender dat wanneer je een boodschap origineel verpakt die goed blijft hangen. Getuige de vele tips die er binnen zijn gekomen. Wil je als vereniging een belangrijke boodschap vertellen, kijk dan eens hoe je die op een net iets andere manier kunt communiceren. We geven graag wat inspiratie:

• een fotoboekje afsluitend met een persoonlijke boodschap
• een bierviltje met daarop de informatie liggend op de bar
• een persoonlijke kaart via de post
• een poster die de leden persoonlijk aanspreekt
• een eigen magazine of blad echt gericht op de leden
• een QR-code verwijzend naar een website

Hebben jullie zelf ook leuke ideeën of voorbeelden, deel ze dan met ons! Wij bundelen ze en bieden ze aan onze lezers aan! Mail ze naar niek@editoo.nl

De zomerperiode: tijd voor de zomerklusjes

lees meer

Clubliefde! Bestaat dat tegenwoordig nog?

Een magazine vol opmaakinspiratie.

Een magazine vol opmaakinspiratie. Bij Editoo brengen we met regelmaat zelf ook een magazine uit....
lees meer
editoo-het-papieren-geheugensteuntje

Het papieren geheugensteuntje.

Het papieren geheugensteuntje. Ik wil graag een lans breken voor papier als geheugensteuntje. Dez...
lees meer
editoo-sealen-hoe-milieuvriendelijk-is-dat-eigenlijk

Sealen, hoe milieuvriendelijk is dat eigenlijk?

Sealen, hoe milieuvriendelijk is dat eigenlijk? Bij Editoo zijn we dol op kritische klanten, zij ...
lees meer
editoo-mvo-magazine-maken-clubblad-maken-editoo

MVO, Werken op niveau bij editoo.

MVO, Werken op niveau bij editoo. Regelmatig komen klanten bij editoo op bezoek. Ze krijgen dan e...
lees meer