Sponsoring: een grote uitdaging voor de vereniging.

Sponsoren zijn voor veel verenigingen nog steeds een belangrijke bron van inkomsten. Toch blijkt uit de praktijk dat het steeds moeilijker is om sponsoren te binden en te behouden. De (financiële) druk op de vereniging neemt hierdoor toe. Het is dus tijd voor actie op sponsorgebied!

Op dit moment zijn er voor verenigingen twee grote aandachtspunten op sponsorgebied. Sponsoren verwachten steeds meer en andere dingen terug voor hun sponsoring. De tijd van zomaar geld storten is voorbij. Het tweede punt is dat het aantal vrijwilligersuren terugloopt. Puur omdat er minder vrijwilligers zijn.

Volop kansen.

Toch zijn er volop kansen voor verenigingen om nieuwe sponsoren en geldstromen aan te boren. Maar belangrijk hierbij is dat je als sponsorcommissie creatief bent en een nieuwe aanpak durft te hanteren.

Want, steeds meer bedrijven kijken naar wat de sponsoring oplevert naast wat naamsbekendheid. Gunning blijft een belangrijke reden voor sponsoring. Maar er zijn méér redenen voor bedrijven om de portemonnee trekken:

• invulling mvo-beleid
• toegang tot een lokaal zakelijk netwerk rondom een vereniging of club
• toegang tot een gerichte doelgroep die past bij een bedrijf
• steunen van deelprojecten vanuit de vereniging gericht op maatschappelijke betrokkenheid
• leuke eenmalige projecten van de club of vereniging

editoo magazine.

In ons digitale editoo Magazine gaan we dieper in op de kansen en bedreigen op sponsorgebied. Want deze ‘sector’ is in beweging en daardoor zijn er veel nieuwe kansen. Je moet ze alleen zien en weten te omarmen. Ons magazine geeft daar een eerste aanzet toe. Wil je je ook laten inspireren? Dat kan in ons magazine. Veel leesplezier!

Clubs en verenigingen, wie is jullie doelgroep?

lees meer

Tips voor het aanvragen van (sport)subsidies

Subsidies kunnen een interessante extra bron van inkomsten zijn voor clubs en verenigingen. Zeker...
lees meer

Leren van succesvolle tijdschriften en één krant.

Leren van succesvolle tijdschriften en één krant. Je hoort en leest het regelmatig: print is dood...
lees meer
editoo-avg-verenigingen-en-facebook-wie-is-waarvoor-verantwoordelijk

AVG, verenigingen en Facebook. Wie is waarvoor verantwoordelijk?

AVG, verenigingen en Facebook. Wie is waarvoor verantwoordelijk? Goed, de AVG is in werking getre...
lees meer
editoo-openingszin-begin-je-tekst-met-een-lach-of-traan

Openingszin: begin je tekst met een lach of traan!

Openingszin: begin je tekst met een lach of traan! Een goede binnenkomer is het halve werk. Geen ...
lees meer
editoo-85-arnhemse-clubs-laten-zich-bijpraten-over-de-AVG

85 Arnhemse clubs laten zich bijpraten over de AVG.