Digitale nieuwsbrief of geprint
Er bestaat geen twijfel over: een nieuwsbrief is nagenoeg voor iedere organisatie een must. Je houdt je personeel, (potentiële) klanten of de leden van je vereniging er namelijk heel gemakkelijk mee op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en relevant nieuws. Geïnformeerd en up-to-date, voor een zo goed mogelijke relatie met je doelgroep. Maar wat is nu beter: de geprinte of de digitale nieuwsbrief?
Waarom een gedrukte newsletter?
Hoewel de huidige wereld steeds meer digitaliseert, kan een nieuwsbrief drukken nog steeds veel voordeel opleveren. In tegenstelling tot de digitale nieuwsbrief wordt een geprinte variant namelijk beter gelezen. Een mailtje verdwijnt namelijk al snel in de prullenbak van de toch al overvolle inbox, maar een fysiek magazine met het laatste nieuws wordt vaak wel even doorgebladerd. Zeker als je ‘m bij de lezer thuis laat bezorgen.
Daarnaast biedt een gedrukte versie je de mogelijkheid om een uitgebreidere boodschap over te brengen. Waar je met een digitale nieuwsbrief vaak te maken hebt met een korte concentratieboog, zijn mensen vaak meer betrokken bij een blad dat ze daadwerkelijk vast kunnen houden. Ze lezen ‘m langer en op een moment dat het ze uitkomt. Bovendien blijft de informatie uit een fysiek blad langer hangen!
en waarom een digitale nieuwsbrief?
Een digitale nieuwsbrief is sneller binnen bij de doelgroep. Je kunt je lezers meteen van de allernieuwste informatie voorzien, zonder dat er veel tijd tussen zit. Handig in situaties waar er haast geboden is. Wanneer je eerder dan de concurrentie nieuwe producten van een leverancier wilt promoten, om maar eens een voorbeeld te noemen. Of bijvoorbeeld wanneer er een verandering in regelgeving optreedt die direct impact heeft op werknemers of leden van je vereniging. Enfin, je snapt ‘t.
Ook vallen de kosten van de digitale nieuwsbrief over het algemeen wat lager uit. Je hoeft het ontwerpen immers niet uit te besteden aan een freelancer, in-house grafische vormgever of DTP’er om er zeker van te zijn dat je bestand perfect drukklaar is. En natuurlijk ben je ook wat kwijt aan het daadwerkelijk laten drukken en verzenden van je nieuwsbrief. Kortom, de digitale nieuwsbrief is vooral praktisch én kostenefficiënt!
het beste van beide werelden bij editoo
Of een digitale nieuwsbrief nu beter is dan de geprinte versie of niet, is afhankelijk van jouw situatie … maar waarom zou je kiezen als je ook kan profiteren van de voordelen van beide nieuwsbrieven? Met het online programma editoo maak je namelijk zelf een eigen blad dat je meteen kan laten drukken en verzenden naar je doelgroep. En daar krijg je dan ook een handige PDF en een digitale nieuwsbrief in de vorm van een bladerbaar flipboek bij. Handig!
Nieuwsgierig?
Wil je ook profiteren van de voordelen van een gedrukte én digitale nieuwsbrief? Mail naar blij@editoo.nl of bel 085 773 77 42 en vraag een offerte aan. Of boek een vrijblijvende demo waarbij we laten zien dat zelf een nieuwsbrief ontwerpen heel erg simpel is. Gewoon bij jou op locatie.